Infallsvinkeln

Tro och politik utifrån en kristen infallvinkel

Vänster och höger

Den som följt den här bloggen har säkert snappat upp att jag i många frågor befinner mig till höger om mitten på den politiska skalan. Det betyder inte att jag tror att alla som tycker annorlunda är onda eller dumma i huvudet, inte alls. Tvärtom så vill jag nog hävda att jag har en ganska stor förståelse för varför människor på vänsterkanten tycker som de gör, även om jag menar att logiken i deras resonemang inte alltid håller. Här i Sverige tenderar vi inte bara att stå väldigt långt till vänster i våra värderingar (vilket man förstås får göra) men vi tenderar också att tro att alla värderingar till höger om moderaterna är uttryck för någon slags extremism. Steven Crowder illustrerar här på ett ganska humoristiskt sätt att så inte nödvändigtvis är fallet:

Kommentera

